StrikeSport Motoráj Maraton

StrikeSport Motoráj Maraton v Rumunsku byla opravdu vyvedená akce. Zatímco já jsem si na rally užíval pohodovou jízdu na jistotu, tak někteří jedinci si to vychutnali až do dna. A tak místo svého machrování publikuju článek Honzy Dufka. Beba

V pondeli rano rozprava o pravidlech souteze a priprava na prvni etapu a povinne nalepeni startovniho cisla a povolenky do parku. Poradatele zvolili lehci teren, prevazne bukovymi lesy po sotolinach s celkovou delkou kolem 160km. Vyrazel jsem nekde v pulce pole a navigace pomoci roadbooku mi nedelala problemy. Po minulych zkusenostech s pouzivanim originalniho tachometru a pocitani km v hlave, jsem koupil trip master VECTOR od firmy Trailtech. Osvecil se luxusne. Konecne jsem taky sledoval vice trat nez pocital km od jednotlicych policek v roadbooku.

Pri navigaci jsem neudelal zadnou zasadni chybu a tak jsem na start prvni RZ dojel jako druhy po ctyrkolkari. Tak jsem byl naslapnuty, ze mi ani nestacili napsat cas startu. Nastesti si ho poznamenali.
V RZ opet jedu v klidu bez chyb. Asi v polovine me dojizdi Beba na sve KTM a ja delam malou minelu, kdy minu o cca 10 m odbocku. Beba vyrazi do vyjezdu prede mnou. Snazim se ho drzet a prvnich cca 15km to jde, ale vidim ze jede s mnohem vetsi lehkosti, nez ja. Doslova za nim obcas vlaju, ale mozek je prepnut na mod zavodeni, tak to drzim. Pak ale na sotoline padam. Zablokovalo se mi zadni kolo pri brzdeni a ja nestacil vymacknout spojku. Motorka se mi zpricila na ceste o90 stupnu a ve smyku lezici pod ni jsem se cca 10m klouzal. Rekl jsem si ze takto dal NE a nechavam Bebu odjet. Preci jen si tu nechci natlouct.
Do cile RZ jsem dojel uz v pohode. Prvni den jsme zpatky ve vesnici kolem 16:00 a uzivame si slunicka a pivka u motorek.

Druhy den , s mym nadsenim ze vcera, vyrazim jako 6ty od konce. Startovalo se od nejpomalejsiho do nejrychlejsiho, jedno zda to jsou motorky nebo ctyrkolky. Prvni tretina etapy byla v pohode. Par vyjezdu na hrebeny hor, kdy dvojka to nebere, jak je to prudke, ale suche a tedy OK. Pak ovsem znejistim, zda opravdu jedu dobre, zda se mi, ze bloudim. V roadbooku vidim bod zvany meteostanice. Zastavuji tedy na nejvyssim kopci , vypnu motor a rozhlizim se po meteo a posloucham kde asi by mohli jet ostatni. Rozhlizim se kolem a v dali vidim velike pohori s nejakou budovou na vrcholu. Rikam si, ze to je uz moc vysoko na to aby nas tam hnali. Jo, pekne jsem se mylil. Jednalo se o meteostanici Tarcu v 2190m/m a vyjezd korytem cesty plnou kameni s mou tezkou 800 byl orisek . Slysim i nejaky motor a tak vyrazim tim smerem. V jedne chvili padam a narazim si pravou ruku. Klouby prstu jsem zaboril do skaly a ty se ohly do nesmyslne polohy, ale vratily se. Sedim a odpocivam – trochu se mi toci hlava. Prijede organizator a najezdce trati Hajnej na Africe Twin. Pomaha mi zvednou masinu a ja za chvilku pokracuji nahoru. Cestou me napada fraze “Netusil jsem, ze se da s motorkou vyjet na “Snezku” po kozi stezce”. Horsi to bude dolu pri brzdeni predni brzdy – ruka boli. U stanice je pekna zima, ja jen v dresu, tak pokracuji pomalu dal. Jedem po hrebenech a za cca 10 km je krasny, ale prudky sjezd lesem dolu. Sjizdim to krokem bez zavahani. Dole od doktora organizatoru dostavam prasek proti bolesti. Slupnu ho a hned je lip. Pokracuji a opet nedelam zasadni chyby. Jeste me predjizdi kluk na BMW Xchalange, ktery nekde doslova zakufroval po navigacni chybe. Je dost rychli, ale to v rally neni mnohdy vse. Dojizdim do cile RZ a odpocivam pri probirani trati s ostatnimi. Cesta domu u probehne OK, jenze při poslednim vyjezdu cesty zachytavam pravou nohou o bok uvozu a noha se mi vytoci v kotniku a koleni. Uz toho mam dost. Do cile ve vesnici dojizdim jak spraskany pes. Kulham a neohnu prsty u ruky.

Treti den organizatori naplanovali trat na cca 190km s dvemi RZetami. Ruka se pouzivat da i kdyz je otekla. Vyrazim do etapy citim se docela v pohode, tak to opet zenu s dusi zavodnika. Najednou ale prez pesinku, kterou jedu, je rygol veliky jako kr…a., letim do nej prednim kolem v cca 60tce a i kdyz dostanu ranu do riditek, tak to ustojim. Mit v prednich vidlich original pruziny, tak urcite lezim, nanestesti Bitubo neslo ani na doraz. Opet se uklidnuji a prepinam na mod “bezpecne a bez navigacnich chyb”. Prudky cca 300m vyjezd lesem zvladam bravurne. Pri rozprave rikali neco o tom ze si musime zvolit tu spravnou cestu vyjezdu, protoze tam lezi stromy, ktere nejdou prejet. Vybral jsem tedy dobre. Za mnou se zene ctyrkolkar a ja ho po cca 5ti km poustim pred sebe. Nerad mam na zadech nekoho a navic jesty tyhle blazny.

RZ c.1 staruji a jedu docela svizne a bez chyb az do cile. To jsem ovsem ale v polovine zavodu. Pokracuji tedy dle roadbooku k startu dalsi RZ. Cesta vede krasnymi bukovymi lesy, kde se jede uplne uzasne. Pripadam si jako na toboganu, klopene zatacky, kratke vyjezdy a sjezdy – radost ridit. Pak se toulame okola nejake prehrady, kde se nam naskytuje uzasny pohled na betonovou stavbu. Je mi az trochu lito nezastavit a poradne si ty mista uzit, ale od toho tu nejsme. A je tu opet strmy vyjezd do kopce v lese. V polovine zazmatkuji a zastavuji. Znovy rozjezd mozny neni a tak spolecne s kamaradem Dodem pomalu snasime motorku dolu a ja to opet zkousim. Na podruhe jsem uz na hore, ale vycerpanim sotva motorku drzim na kolech. Zastavuji a ihned lezim. No nic. Zburam se a jedem dal. RZeta c.2 zacina na sotolinove ceste a vypada to ze tentokrat je to zkutecne ta prava rychlostni zkouska. Cca 15km jen sotoliny, jedu krasne v lehkem drftu a uzivam si rychlost. Ten den, svete div se, ale muj soucet casu z obou RZet byl nejrychlejsi ze vsech! Ani nevim jak je to mozne, hlavne asi v te prvni bylo dulezite nechybovat v navigaci. K veceru opet kulham do postele a sotva lezu.

Ctvrty den bych si moc pral, aby uz nebyly nejake tezke useky, kde s mastodontem zakufruji. Mam uz toho docela dost, lezt po ctyrech do kopce s motorkou. Preci jen me uz vsechno boli.
Cely den ubiha opet krasne a vcelku rychle. V prvni polovine potkavam kluka u cesty s pichlou zadni dusi. Nechavam tam dve bombicky a pumpicku. Novou dusi uz ma. Cesta vede po hrebeni hor, kde jsou stare vysilace a snad predvalecne vetrniky na vyroby elektriky, samo nefunkcni a zrezle. Přes to se jede stepi, pres potucky a boruvcim. Chvilku mi to pripomina Mongolsko. Pak nasleduje cca 30km krasnych sotolinovych cest bez navigacnich problemu. Do cile RZ dojizdim s Dodem, ktereho jsem cestou dojel. Poklabosime v cily o nadherne ceste a vyrazime na cca 120km offu domu.
Po cca 80km nam poradatele preci jen pripravili mensi orisek v podobe kameniteho vyjezdu plneho volnych sutru a prachu. Opet vyjizdim jen do pulky a padam skoro v 0 rychlosti. Proste to mam moc silne zprevodovane do rychlosti. Uz ted mam objednane mensi ozubene kolecko na retez. Preci jen 800stovka je v original retezove sade moc rychla i na volnobech s zarazenou jednickou. Opet diky Dodovi se dostavam nahoru. Spojka tentokrat dostala poradne zabrat. Pak jeste pro motorku Doda (Yamaha XT 660) a take tlacime do kopce. Odmenou je uzasny vyhled na hory z vrcholku. Zastavujeme a kochame se 15 min. Stejne neni uz kam pospichat. Do cile je to uz jen 15km.
Vecer vyhlaseni pobehlo standardne a popijeni a klaboseni o vlastne jedinem tematu a to motorky.
Zde vysledky:
Výsledky Strike Sport Motoráj Maratonu 2012
Endura nad 125 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 5 Švec Václav KTM EXC 450 12:58:00 721,00
2. 1 Knieza Vladimír KTM EXC 450F 20:07:00 659,00
V2 od 600 ccm do 800 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 6 Dufek Jan BMW F800GS 10:56:00 732,10
1V od 600 ccm
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 9 Weber Filip Beba KTM 690 Enduro 9:16:00 780,00
2. 11 Bělohlávek Aleš KTM 690 Enduro R 9:40:00 778,00
3. 12 Drašner Petr Yamaha TT600E 11:36:00 755,00
Čtyřkolky
Start. číslo Příjmení Jméno Motocykl (tovární značka, typ) typ čas celkem celkem km
1. 13 Pejzl Dan CF Moto Gladiator x8 9:54:00 809,00
2. 14 Máj Zdeněk Can Am Renegade 800 10:05:00 809,00
3. 16 Píša Miroslav Can Am Outlander 1000XT 10:20:00 877,00
!!Diky moc vsem poradatelu!!
MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi.

SONY DSC