Nádrž RadeGarage.com
Mnoho let jsem na své KTM 690 jezdil s kitem od Rally Raid Products. Pro rally i pro cestování vč. posledního velkého výletu Mongolsko 2018. Kit koptiku, reflektoru a přídavných bočních nádrží byl báječný, ale… Ale těžký, těžiště vysoko a motorka byla neohrabaná. Za koptikem se sice dalo hezky schovat, ale ta váha. Boční nádrže byly super, ale nebezpečí proražení bylo více než reálné, ostatně ověřeno pokusem.
Mongolsko 2018:
Toto léto jsem díky Covidu zůstal uvězněný ve východní Evropě. Původní plán poslat motorku znova do Mongolska a celé léto tam se tam toulat, vzal za své.
Dvakrát jsem projel jižní a východní část TET Polsko a starou i novou větev TET Chorvatsko. Po návratu z prvního TET Polsko jsem sundal celý koptik a nechal jen boční nádrže. Hned na dalším výletu na TET Chorvatsko jsem pravou boční nádrž prorazil v nezdařeném kamenitém výjezdu mimo trasu TET. Mohl jsem jí slepit, mohl jsem jí svařit, mohl jsem jí vyměnit.
TET Croatia 2020, Rally Raid Product tank:
Já se ale rozhodl pro radikální změnu – nádrž od RadeGarage.com. Radek, letitý kamarád, zajásal a hned mi jí poslal. Instalace byla snadná, zvládl jsem jí sám doma v garáži. Nádrž je 6 litrů navíc a tak mám dojezd 420 km. To bohatě stačí pro toulání v Evropě i pro rally. A možná je to dostačující i pro Mongolsko. Před dvanácti lety tam byl s pumpami problém, před dvěma lety už byly pumpy každých 200 – 300 km a většinou měli i 92 OCT benzín.
Motorka je teď výrazně lehčí a ovladatelnější v off-roadu. Ale abych jen nechválil, nejsem nadšený z molitanového filtru, který se musí mazat. To je pohodlné na rally nebo nebo kolem komína. Na dlouhé výlety jako Mongolsko nebo Albánie je přeci jen lepší papírák.
TET Poland 2020, RadeGarage tank: