Montáž navijáku s homologací
Když dojde k dopravní nehodě a je jedno čí vinou, tak první, co pojišťovnu zajímá je, zda na vozidle nejsou nepovolené doplňky nebo třeba pneumatiky a kola nepovoleného rozměru. V okamžiku, kdy pojišťovna zjistí, že na vozidle jsou namontované doplňky, které nejsou schválené a zapsané v technickém průkazu, tak zastaví jakékoliv plnění a v případě, že je vina na vaší straně, tak na vás hodí i plnění z povinného ručení.
Většina lidí při koupi navijáku řeší pouze cenu. Jenže hlavní, co je potřeba řešit je, jestli je ten daný typ navijáku homologovaný a může být montován na dané auto. A druhá důležitá věc je, že montáž musí provést držitel rozhodnutí nebo jím pověřená osoba, za kterou držitel rozhodnutí přebírá odpovědnost.
První, co tedy musíme vyžadovat od prodejce je Osvědčení o schválení technické způsobilosti typu samostatného celku vozidla.
Součástí Osvědčení je Rozhodnutí o schválení technické způsobilosti typu samostatného technického celku vozidla.
V tomto rozhodnutí jsou uvedeny podmínky schválení:
– Dodržení podmínek Protokolu TUV……
– Návod k obsluze v českém jazyce
– Držitel tohoto rozhodnutí se pověřuje zápisem do technického průkazu vozidla v následujícím znění: “Provedena montáž lanového navijáku typu ….. dle Rozhodnutí MD CR ……….. ze dne……”
– Důsledné dodržování značení schvalovací značkou.
– Při provozu vozidla musí být lanový naviják zakryt krytem.
– Další podmínky uvedeny v příloze
Uvedené podmínky se můžou v různých Rozhodnutích lišit.
Po odborné montáži vlastník Rozhodnutí vepíše do Technického průkazu výše uvedenou větu a potvrdí.
A je hotovo!
Pro jistotu jsem se stavil na Dopravně správní agendě – technickém oddělení Magistrátu, tam se koukli na zápis v TP a osvědčení, prohlásili, že je vše v pořádku a že se nic dalšího nezapisuje. Potvrdili, že se nic nezapisuje ani do Osvědčení o technickém průkazu.
Pak už jen zbývá naviják pořádně otestovat, třeba v Albánii.
Dodavatel navijáku: