KTM LC4 690 enduro nebo 690 enduro R
Vozit roadbook na hrazdičce a číst kilometry z počítadla na utopené originální palubce je na rallye tak akorát na zabití. Přestavěl jsem tedy koptik LC4 tak, abych měl roadbook a pořádné počítadlo kilometrů před očima i vestoje. Schválně jsem vynechal kapotáž a štítek – ty jsou dobré tak na lepení reklam a rozbití nosu.
Takhle jsem jezdíl dříve s roadbookem na hrazdičce.
Alternativa je kompletní přestavba Meca System, ale to už se mi zdálo příliš přehnané a navíc to má štítek – lamač nosů.
Držák roadbooku KTM EXC | obj.č: 78012090000 |
Roadbook Touratech elektrický | obj.č: 01-020-0010-0 |
Palubní počítač s etapovým počítadlem kilometrů IMO-100R50 Rallye | obj.č: 01-011-0401-0 |
Držák IMO RB-I50-KS | obj.č:01-040-0112-0 |
Držák senzoru TT na vidle WP – varianta, já ho nakonec nepoužil | obj.č: 01-015-0033-0 |
Magnet ve šroubu M6x16 for KTM EXC – varianta, já ho nakonec nepoužil | obj.č: 01-015-0045-0 |
Třítlačítko FB Rallye IMO | obj.č:01-015-0022-0 |
Páčkový spínač roadbook odolný (nejsem si jist s odkazem a číslem, zeptejte se prodejce na odolné provedení) | obj.č:01-025-0014-0 |
Etapové počítadlo kilometrů ICO Rallye VR Light | ICO, v Čechách prodává Mototip |
Pozor před zahájení prací odpojte hlavní baterii motocyklu.
U modelu Enduro, kde je palubka s otáčkoměrem, palubku vyhoďte. U modelu Enduro R by se mohla original palubka vejít na držák mezi roadbook a řidítka, ale nezkoušel jsem to. LC4 je naštěstí inteligentní a funguje i bez palubky.
1. Začněte kompletním odstrojení předku – světlo, palubka, hrazdička, původní roadbook. Pokud jste na světle měli štítek, tak dolů s ním. Konektor od původní palubky dobře zaizolujte a ochraňte před vlhkostí a poškozením.
2. Otočte banjo brzdové hadice nahoru.
3. Namontujte držák. Všechny díry jsou na vidlích připraveny, nezapomeňte nahoru dát distanční kroužky, které jsou součástí balení.
4. Sundejte blatník a namontujte držák brzdové hadice.
5. Namontujte držák IMO a roadbook
6. Namontujte sdružený ovladač IMO/roadbook, případně ovladač ICO. Třítlačítko jsem namontoval mezi rukojeť a spínače světel. Držák spojky jsem posunul. Na fotce je pětitlačítko, ale lepší je trojtlačítko na IMO a páčkový spínač na roadbook.
7. U modelu Enduro R pasuje originální světlo, u modelu Enduro musíte vyrobit výložníky tak, aby pasovaly na držák. Pozor, před vrtáním vyzkoušejte, jestli světlo svítí tam kam má.
8. Čidla – máte dvě možnosti. Použít originál držák od TT na vidlice WP a magnet ve šroubu, co drží kotouč pro čidlo IMO. Pro čidlo ICO pak nainstalovat druhý magnet. Já šel cestou, že mám magnet jen jeden z EXC, zavrtaný do držáku brzdového kotouče. Čidlo ICO je vsazené v držáku brzdy, kde je normálně čidlo u EXC a čidlo IMO je na držáku, který zůstane držet při sudnání kola. Obě čidla využívají jeden společný magnet. Kabely od čidel veďtě společně s brzdovou hadicí až k banju a pak teprve odbočte.
9. Nakonec jsem neodolal a původní štítek jsem tam vrátil. Naštěstí téměř nepřečuhuje roadbook a tak si snad o něj nos nerozbiju.
10. Zbývá nastavit obvod kola a další údaje. Obě počítadla jsem dokalibrovával podle GPS. Mám Maxxis SI 80/100-21 a nastavil jsem 2165mm.
11. Místo čidla stojánku jsem připojil: Side Stand Remove Kit 61011046000
12. Mám špatné zkušenosti s předhříváním motorky v dunách a tak jsem namontoval druhý ventilátor z EXC.
13. Světlo jsem rozbil na Drapacich o strom, tak jsem dal světlo z R. Sice moc nesviti, ale zase mnohem více vydrží.
Ready to GOOOOOO!!!!!!!
Každý, kdo použije tento návod, je morálně povinen koupit mi aspoň pět piv!
Půl roku po mé pracné přestavbě se objevil originál držák na 690:
Před montáží vyztužte horní část, už mi dvakrát praskla.
kat.č:76512090044