Jste zde: bebaweb.cz

Neužívejte dílo komerčně
Nezasahujte do díla
level5

Vyškiv - Beskyd (dřevařská osada)

Ve Vyškivu u srubového domu, ve kterém je krámek, se dáte po šotolině doprava, pokud jste přijeli po asfaltu od Siněviru. (doleva si můžete dát trasu Slavske - Vyškiv v opačném gardu) Tato šotolina Vás povede údolím podel říčky do hor a z ní po zhruba 3 km odbočíte doprava, přes drobný brůdek, teď už jen pramene, na prudce stoupající cestu (předtím minete asi dvě odbočky s mostky a je dost možné, že některá z nich je lepší cestou, ale my jsme se prodrali tudy). Je to cesta zaříznutá do svahu od přibližování dřeva a podle toho také vypadá. Lepší, pokud si budete moci vybírat, je alespoň po začátku levá kolej. Cesta se ke konci ještě více zvedne a v místě kde ten krpál končí je zarostlá odbočka doprava (pokud budete pokračovat skončíte stejně jako my na pasekách a cesta zde končí, na foto je vidět jak se klikatí Vaše příští cesta po hřebeni :-), která zase pozvolna sjíždí po hřebeni, na kterej jste se právě vydrápali. Na příští křižovatce cest pokračujte rovně ( při odbočení by jste buď opět skončili na pasece, nebo se vrátíte do Vyškova) a v místě kde se cesta stáčí doprava a schází po svážnici dolů pokračujte špatně znatelnou pěšinou dál po hřebeni přes palouk. Další asi km ¨je to opravdu jen pěšina z kopce do kopce s přejížděním a objížděním padlých stromů. Poté se dostanete na moc nepoužívanou cestu - držte se vlevo- , která Vás nakonec svede do údolí a ponoří se do potoka. Tady máte dvě možnosti - bu´d pojedete stále potokem, který není moc vyježděný a je to náročná jízda, nebo z něj vyjedete a pojedete po pravém břehu po rozbahněné cestě s hlubokýma kolejema. Po asi 3 km dojedete k železniční vlečce na svoz dřeva a dáte se doleva. Odsud už je cesta mnohem lepší. Zde si vychutnáte opět cestu řekou, až do Beskydu. Vychutnáte je myšleno v dobrém, protože kamení je tu drobné a navíc uválené od uralů, takže se dá jet opravdu pohodlně. .... na trojáka pod plným jsem před sebou "proháněl" ledňáčka a byla to fakt paráda! :-) Potom co vyjedete z řeky jsou na cestě hluboké kaluže a několikrát ještě křižuje řeku v brodech, ale oproti těm předešlým třem km bahna, je to pohoda. Po dalších asi 3 - 4km jste v Beskydu.

Trasa je dlouhá asi 15km, cca 3 -4 hodiny pro zkušenější jezdce, popř. lehké motorky. Dobré obutí je skoro podmínkou a za mokra se obtížnost značně zvětší.