Jste zde: bebaweb.cz

Neužívejte dílo komerčně
Nezasahujte do díla

Délka: asi 120km

Trasa: Ubľa - Velký Bereznyj - Volosjanka - Užockoje sedlo - Javoriv - Turka - Javora - Icai - Jasenicja - Rubnik - Dobre - Pitgorodci - Verchne Sinovidne

Popis: cesta severní částí Karpat, národní park Skolivske

Za hraničním přechodem Ub’la jedete doleva na Volosjanku, vyšplháte se na sedlo Užockoje. Po hřebenech s krásnými výhledy na národní park Poloniny a kolem průzkumné vrtné věže se dostanete do údolí řeky Strij u městěčka Turka. Z hlavní silnice odbočíte u Javora podél řeky Strij. Asfalt brzy skončí a pokračuje báječná šotolinka. V bočním údolí nalevo pod Javora je hezké místo na spaní. Za Jasenicja se přehoupnete zkratkou přes sedlo do Ribnika. Po cestě míjíte vpravo národní park Skolivske. Boční údolí stojí za návštěvu. Za vesnicí Ribniky vpravo je potřeba najít most přes řeku a po nenápadné cestě pokračovat podél řeky Strij. Minete torzo stavby přehrady a podíl řeky dojedete do Pidgorodci. Odsud už asfalt do Verchne Sinovidne.

Benzín: Velkij Bereznyj, Turka, Verchne Sinovidne

Přibližná doba: půl až jeden den