Jste zde: bebaweb.cz

level4

Délka: asi 30km

Trasa: Koločava - Komsomolske - Usť Čorna

Popis: V Koločavě na rozcestí kousek pod školou s muzem Ivana Olbrachta odbočit rovně (hlavní s asfaltem jde doprava), za malou chvíli mezi domky zase doprava, místní cestu rádi ukáží. Cesta stoupá podél potoka, minete dům kovářky kde má Low svoji tajnou lásku (Oxana, 14let) a u obchodu (točené pivo) se cesta vyhoupne serpentinou vzhůru. Tato serpentina je zkouška co dovedeš ty a tvoje gumy. Hluboké vyjeté koleje od Kamazů jsou za deště nebo po deštích s naloženou motorkou téměř neprůjezdné. Cesta se vyhoupne do sedla (spolujezdci se tam vyšplhají), i za sucha trvá tato část až 4hod (s naloženou motorkou). V sedle se dá dobře přenocovat. Cesta dolů ze sedla je stejná jako nahoru - vyjeté koleje. Ale bokem se v červenci 2009 buldozerovala nová přímá cesta. Dál je cesta skrz koryto řeky až do Komsomolsku. Říční úsek je asi čtyři kilometry a pak již následuje záchrana - vesnice Komsomolske.
V červenci 2009 jsem trasu projel ve směru Koločava - Komsomolsk na EXC 450. Už den nepršelo, tak koleje byly docela vyschlé a v řece nebylo moc vody. Trasu jsme jeli asi hodinu a půl i s kocháním a focením.

Cesta je doporučena pouze ve směru Koločava - Usťčorna. Opačně jí sice projel Hajnej, ale to bych nebral jako směrodatné.

V případě že se na dovolenou chystáte na silničních gumách, protože přece nepojedete s manželkou žádný off-road, doporučuji přečíst článek od Jordyho na www.flare.cz

Ovšem vítězi jsou kluci ze Slovenska, kteří si došli pro ZIL a cestu korytem absolvovali s motorkami na korbě.

Beba, Low, Klára a Vilém se taky nemají za co stydět, zůstali jsme viset v dešti v bahně hned v první serpentýně.

Benzín: Koločava, Dubove

Přibližná doba: jeden až dva dny (na EXC jeden a půl hodiny)

Jordy - KTM LC4 Adventure - podle článku a vzpomínek pozůstalých přepsal Beba

2012 - doplnění Beba
Cesta není tak hrozná, jen se tam nesmí vjet za deště. Oba směry jsou v pohodě, jen z Komsomolskeho nahoru může být výjezd potokem dost zábavný.
Pokud jedete ve směru Koločava - Komsomolsk, tak brutální vyjeté koleje se dají objet, když za obchodem odbočíte u tyčky se značkou doleva z hlavní cesty. Hlavní cesta se po chvíli zatočí a jsou na ní vyjeté koleje. Odbočka vede kousek kolem potoka a pak prudkým výjezdem vyjede nad serpentýny.