Jste zde: bebaweb.cz

Nezasahujte do díla
level4

Koločava - Usť Čorná (hřebenovka) - polonina Krasna

Od Četnické stanice stejnou cestou, jako na Komsomolsk, tzn. z hlavní silnice v pravouúhlé zatáčce, u muzea Ivana Olbrachta rovně po šotolině dál do vsi. Po cca 200m doprava mezi domy. Až budete přejíždět most a proti Vám bude stát transformátor (souřadnice....), odbočte hned za mostem doprava a sjeďte k brodu Dejte se řekou po proudu a po cca 30ti metrech odbočte vlevo proti proudu malého potůčku. Po asi 50ti metrech je výjezd asi 6m dlouhé skály po které teče voda a je potřeba se na ní dostatečně rozjet, což v kamenech potoka není zrovna jednoduchý. Dál pokračujte hore kopcom po cestě, která v serpentýnách stoupá na hřebeny. Místy jsou koleje, nebo rygoly od vody, ale je to sjízdné. Těsně před výjezdem na poloniny se Vám otevře pěknej pohled na Koločavské údolí a protější hřebeny. Cesta Vás povede stále výš a až minete asi meteorologickou stanici, uvidíte na protějším svahu široký výjezd . Těsně pod ním najeďte vpravo na pěšinu vedoucí brusinčím vedle výjezdu. Cesta je tu totiž strhaná od vody a s rygoly táhnoucími se přes celou cestu by měla problém nejspíš i lehká a nenaložená motorka. Za tímto výjezdem už na celé hřebenovce není žádné těžší místo, až na jeden kamenitý sjezd Asi 500m po pravé straně budete mít vysílač, ke kterému se dá zajet, ale dál prý cesta nepokračuje. Celá hřebenovka je zakončená lesním asi 5 km dlouhým sjezdem v serpentýnách přímo do Usť Čorné.

Poznámka: Pokud se neodbočí na Ust Čornu dá se dojet po hřebeni pohodlně až do Dubového.

Cesta je dlouhá cca 25 km a stojí za to. Až na dvě, možná tři výše popsaný těžší místa, nabízí příjemnou jízdu se spoustou pěknej výhledů na okolní hřebeny. Nám trvala asi 3,5 hodiny svižné příjemné jízdy i se zastávkama na focení. Za sucha s dobrým obutím by neměl bejt větší problém, za mokra to bude samozřejmě horší.

Benzín i banka jsou v Koločavě.

Hajnej - AfricaTwin

OldDog doplnil: trasa "Koločaava-Usť Čorna hřebenovka" je vlastně hřebenovka poloniny Krasna od západu k východu a je to nádherná alternativa k už profláklé trase Koločava-Komsomolsk (obzváště po deštích). My to jeli letos v září­ na jednoválech, ale v opačném směru. Přibližně uprostřed trasy je jeden docela ostrej výjezd, kterej jsme vyjeli jen s hodně velkými obtížemi (velké kameny).