Jste zde: bebaweb.cz

Neužívejte dílo komerčně
Nezasahujte do díla

Délka: asi 70km

Trasa: Vatra Dornei - Dorna Arini - Neagra Sarului - lom - pasul Nicovala - meteorologická stanice - monastir - Toplita

Popis: přejezd pohoří Calimani. Z Dorna Arini stoupáte po asfaltce údolím říčky Neagra Sarului. Celé okolí je poznamenané těžbou v lomu, který je na konci údolí. Po pravé straně údolí je známý skalní útvar Dvanáct apoštolů, v bočním údolí můžete objevit jezera, kde vysoušela síra a na konci údolí se můžete kochat neuvěřitelným lomem a přilehlým zpracovatelským závodem. Vstup do lomu je přísně zakázán, ale zatím se nám vždy podařilo uplatit strážného (70-100CZK v LEI). Po pravé straně lomu vede prudká kamenitá cesta vzhůru na horní okraj lomu, na všech rozcestích odbočit doprava (možná se pletu!). Odsud výhledy na národní park Calimani a Dvanáct apoštolů. Cesta obíhá zezadu celý kopec s lomem a přes pasul Nicovala vystoupá na horu Refifi 2021m k meteorologické stanici. Odsud je jistě mnoho možností jak dolů, ale vyzkoušená je cesta na Toplita. Ještě jsem zkoušel sjet za sedlem Nicovala do údolí Ilva, bohužel na dně údolí u salaše se ukázalo, že cestu zcela vzala povodeň a není možné pokračovat. Od meteorologické stanice tedy dolů směr Toplita. Po asi 2km je křižovatka, vpravo cesta k horskému plesu Refifis. Lépe nechat moto zde a jít pěšky asi 700m. Dále dolů je křižovatka asi po 3km za lesem. Zde doprava vede cesta k potoku, který vytéká z plesa a za brodem je překrásné místo na táboření. Od rozcestí už vede zcela jasná cesta dolů údolím kolem hájovny ke klášteru a pak do Toplita.

Je otázka jak dlouho bude cesta průjezdná, už se šíří zprávy, že se místním nelíbí ježdění na motorkách po národním parku.

Benzín: Toplita, Vatra Dornei

Přibližná doba: dá se stihnout od svítání do soumraku celá trasa tam i zpět, ale je to škoda, stojí za to spát v horách

Soubor PLT s trasou k závoře u lomu, pokračování chybí, doplním později. Obsahuje odbočky k sirným jezerům.