Jste zde: bebaweb.cz

Uveďte autora
Neužívejte dílo komerčně
Nezasahujte do díla

Trasa: Ioannina - Katsika - Serviana - Lazena - Kalogeri - Pramanda - Christi - monastir Kipinas - Kalarites - monastir Panagias - Haliki - Metsovo

Délka: ?, cesta je na jeden až dva dny

Popis: nenechte se odradit zdlouhavým začátkem po silnici, od Ioannina se vyhoupnete do hor, sjedete nekonečnými serpentýnami do údolí Arachtosu (vodácká atrakce včetně přítoku potoka Kalaritikos), ještě nekonečnějšími serpentýnami zase z údolí na hřeben, přes městečko Pramanda znova dolů do údolí Kalaritikos ke klášteru Kipina. Pod klášterem zajímavá vyvěračka, za klášterem vápencová jeskyně, přístupná ale jen skrz klášter. Silnice se šplhá skalní soutěskou do Kalarite. Zde konečně končí asfalt, jeďte cestou, která jde na levou stranu údolí (z pohledu příjezdu). Vysoko nad městem v horách je rozcestí, je potřeba se dát cestou, která prudce uhýbá před horskými štíty doprava. Cestu doleva, která by měla vést do Paliochory se mi nepovedlo projet, končila ve sněhu. Cesta se vine pod skalními masívy a na dalším rozcestí odbočte doleva dolů přes sedlo do údolí. Serpentinami sjedete do krásného zalesněného údolí, doporučuji nocleh na některé z horských louček poblíž pramene. U monastiru Panagias je brod, přes velké kameny. Ale zvládnout se dá. Proti proudu potoka na Haliki, další sedlo a příjezd zespodu do Metsovo. Podle stavu rozestavění dálnice pojedete obrovským staveništěm nebo už pod dálnicí. Metsovo je turistická atrakce se vším všudy - Němci + draho. Ale doporučuji si dát na náměstí ovčí játra na roštu a lahvinku dobrého vína.