Jste zde: bebaweb.cz

Datum:14.2.08
Trasa: Merzouga - Hi Remhilia - sezoní řeka
Ujeté km:114

Svítá. Dnes jedeme konečně na pravý přejezd bez civilizace. Začíná opravdová expedice. Vydáváme se po trase, kterou již projel Beba. Asi 20 km asfaltu a potom hamada. Cesta z počátku vypadá jako pohodička, než dojedeme na křižovatku, kde místní průvodci (samozřejmě za patřičný obnos) nás přesvědčují, že tato cesta je neprůjezdná a oni jsou ti jediní, kdo nám můžou pomoci najít tu správnou. Ve směru kam jedeme je v dáli vidět písečná bouře, a tak raději dáváme na domorodce a otáčíme dle jejich návodu zpět na cestu za horami. Tuto cestu jsme nenašli, a stále sledováni mladíkem na Babetě, jsme se nakonec nechali přesvědčit a následovali jeho stroj. Pravda je, že nás provedl skrz sjízdný terén mimo projeté cesty od aut, ve kterých se pro hluboký písek s napakovanými motorkami nedalo vůbec jet. Nakonec se dostáváme na zhruba stejné místo odkud jsme se vrátili. Asi po 20 min nám dochází, že nás tahá za nos, a vlastně pokud by jsme dál pokračovali po naší naplánované cestě, byli bychom cca po 500m za krizovou oblastí. Inu nedejte vždy na domorodce. Chtěl po nás 200 DH, ale dali jsme mu 60 a jeli dál.Pokračujeme přes suché jezero a po krátkém, ale obtížném terénu zastavujeme na oběd rýži se zeleninou v opuštěném kempu. Je to hliněná stavba, někde v jedné čtvrtině naší cesty. Po obědě nám do setmění zbývají jen tři hodiny.Přijíždíme do další vesnice a všichni toho máme dost. Dál jedeme podle trasy, ale terén je čím dál tím těžší. Topíme se v písku a snažíme se mezi křovisky najít tu nejlepší cestu. Ve vesnici se k nám připojil Ahmed na kole, kterému jsme po předešlých zkušenostech, už od počátku říkali, že ho nepotřebujeme, a že mu nic nezaplatíme. Přesto nás na kole dál sledoval, a teď už víme, že čekal na svou příležitost. Dorazili jsme po úmorné dřině k tak zvané sezónní řece, která jak jsme později pochopili, právě začínala protékat korytem. Nakonec jsme vzali za vděk, a nechali se odvézt k přejezdu řeky. Dojeli jsme asi 500 m po proudu, kde bylo koryto ještě suché, a na poslední chvíli, před přitékající vodou, jsme dostali motorky s pomocí domorodého kluka na druhou stranu. Okamžitě se setmělo a špinaví, zpocení, stavíme stany a rozděláváme oheň. Všichni nechápeme tu hříčku přírody,  že přes 30ti metrové naprosto suché koryto, se do 20ti minut valí řeka, na které by si zařádil kdejaký rafťák. Jsme asi 2 metry nad hladinou, která neustále stoupá proto se rozhodujeme držet noční hlídky. Dnes jsme si opravdu sáhli na dno, a bude to pro nás celoživotní zážitek.

Datum:15.2.08
Trasa: Hi Remhila - někde v horách u Boularine
Ujeté km:120

Ráno balíme po celonočních hlídkách u vody a za plného slunce.Pár kilometrů jedeme ještě v těžkém písku, krajina se začíná měnit na šotolinu, pevný podklad nebo kamení. Cesta nám docela ubíhá, ale do naplánovaného cíle jsme se nedostali. Asi v půli cesty jsme dali na opuštěném kempu obídek. Jedeme co to jde .Je hodina do setmění a my se rozhodujeme stanovat. V osm už spíme.

Datum:16.2.08
Trasa: Bou Larine - Mhamid
Ujeté km: 118

A zase balíme stany a již se těšíme na sprchu v Mhamidu. Cesta hamada a vcelku nic zajímavého. V Tagounite se zastavujeme na oběd. Je to vojenské město se širokou asfaltkou. V Mhamidu se ubytováváme v kempu. Hned se k nám hrne Dán mluvící německy. Má expediční náklaďák, a po krátké výměně zkušeností a poznatků z cest nám přinesl flašku fernetu.Ta opravdu bodla Hlavně Jardovi se sračkou... Díky...

Ještě jsme se ve vedlejším prázdném hotelu posilnili pár pivečky, a jdeme spát. Leháme v hliněných chatkách se střechou připomínající berberský stan.

www.trophyteam.eu JAN VOKOUN - BMW GS1200 adventure, PAVEL VOKOUN- KTM ADVENTURE 640, VÁCLAV HAVEL - BMW R1150 GS, Jarda "HANZELKA" VLASÁK - BMW R1200GS