Jste zde: bebaweb.cz

Datum:17.2.08
Trasa: Mhami -  Abd en Nebi
Ujeté km: 135

Po naplánované trase vyrážíme za vesnici. Začíná zase hluboký písek. S bráchou se by jsme jeli, ale Jarda toho má už opravdu dost. Dva dny průjmu a boje s pískem ho vyčerpali. Obrovsky se zlepšil, ale team je silný jedině tehdy pokud je pohromadě. Dohodli jsme se tedy, že pojedeme blíže k horám, kde snad nebude tolik fyzicky náročného písku a bude převládat šotolina. V Tagounite bereme benzín a zahýbáme doleva. Domorodec nás upozorňuje, že nás čekají velké kameny. Skáčeme jako kamzíci a je až z podivem, co motorky dokážou vyjet. Cesta je čím dále tím strmější. Jedeme korytem řeky po obrovských balvanech, cestách po vrstevnici hor a co vyšplháme nahoru musíme absolvovat také dolu. Sjezdy jsou daleko náročnější. Nakonec přijíždíme do Abd en Nebi. V prvním stavení v malé vesnici, kterou jsme ani nenavštívili, domlouváme ubytování. Hned se nás ujímá milý domácí. Čeká nás nádherný konec dne. Lachen nám hrdě představuje rodinu a ukazuje tradiční kuchyni. Je to černá místnost s pecí, kde dcera šťouchá těsto na chleba. Ve stavení není proud ani plyn, tak nám vše dělá na ohni. Vynikající večeře. Pán domu jí s námi a nám hned dochází, že pokud si nepospíšíme, tak nám z jednoho talíře všechno sní. Večer uléháme do jedné místnosti na zem, a oddáváme se zaslouženému odpočinku.

Datum:18.2.08
Trasa: Abd en Nebi pohoří Tizi Ticha 20 km před Taddert
Ujeté km: 316

Společné foto s rodinou domácího, snídaně a pomalu zpět do civilizace. Jedeme asi 30 km po šotolině, kde potkáváme dva německé motorkáře. Jeden který se drží vzadu má naprosto nevhodné obutí, a jeho neš?astný čekající kolega nám vypráví jak jedou po asfaltu. Krátká konverzace a pokračujeme dál po silnici směrem naTaddert. Před Tadertem zajíždíme do oblasti starých Ksarů u Ain Benhaddou. Silnice se mění na polňačku a vzhledem k tomu že je po dešti, začínáme zápolit s bahnem. Pokud se červená hlína nezměnila v šedý jíl dalo se jet. V jednom kopci za vesnicí, ale definitivně končíme a obracíme. Bahno zastavuje Vaškovi přední kolo, tak že jsme ho 15 minut montpákama dostávali z prostoru mezi kolem a blatníkem. Vracíme se na asfaltku a začíná pršet. V zimě a dešti dojíždíme do vesnice (moto bůh se smiloval ), kde na jedné tmavé budově svítí nápis Amstel. Přes mokré brýle hledám nápis hotel. Vše klaplo a opuštěnou hospodu jsme obrátili naruby. Flaška Ginu padla za půl hodiny, večeře a rozpálená kamna a jdeme spát.

www.trophyteam.eu JAN VOKOUN - BMW GS1200 adventure, PAVEL VOKOUN- KTM ADVENTURE 640, VÁCLAV HAVEL - BMW R1150 GS, Jarda "HANZELKA" VLASÁK - BMW R1200GS