Jste zde: bebaweb.cz

Nezasahujte do díla

Trasa:Silnice F225 - neznačená odbočka na Laufafell - odbočka na Hrafntinnusker

Délka:od odbočky z 225 asi 20km

Hrafntinnusker je geotermální oblast mezi sopkou Hekla a duhovými horami Landmannalaugar. Zatimco do Landmannalaugar jezdí davy turistů, o této oblasti nikdo nemá tušení. Není popsána v žádném průvodci a ani na internetu o ní není moc zmínek. V oblasti je velké geotermální pole a obsidiánová hora. Oblast je také přístupná pěšky z Landmannalaugar.

Pozor - jedete do málo navštěvované části divokých hor. Cesta je poměrně náročná, jen pro dobré offroad auto. Je pravděpodobné, že i za dva/tři dny, které v oblasti strávíte, tak nikoho nepotkáte.
Od silnice 225 je prudký výjezd do hor. Vystoupáte na hřeben a opět sklesáte dolů na křižovatku. Cesta zde pokračuje směrem na Laufafell. Odbočka na Hrafntinnusker je vyznačena cedulí.
Pokud je dobrá viditelnost, tak před sebou vidíte celé území Hrafntinnusker, kde k nebi stoupá jeden čmoudík vedle druhého. Nechte auto u cedule a kousek od cesty je první geotermální pole.

Sjedete do údolí říčky, kousek brodíte a zase vystoupáte serpetýnami pod hřeben. Doleva odbočuje neznatelná cesta k turistické chatě za hřebenem, uzamčená, pouze pro pěší. Odbočte doprava a vyjeté koleje vás kolem dalších čmoudíků dovedou až na konečnou k ledové jeskyni. Záleží na ročním období, jeskyně může být propadlá. V jeskyni buďte opatrní, utržený kus ledu zabil v roce 2006 dva lidi.

Odsud máte nádherný výhled na oblast s fumarolami (prudký únik plynů) a termálními vývěry. V dálce je vidět údajně nejsilnější fumarola na světě. Je jasně slyšet a za bezvětří prý tryská až 100m vysoko. Celou geotermální oblastí se dá projít, ale opatrně! Vývěry jsou vařicí a zem není všude úplně pevná.