Jste zde: bebaweb.cz

Nezasahujte do díla

Trasa:Kagjines - Turgot -Clirim - Stylle -Vitqut

Délka:80km

Trasa začíná mezi městy Leskovik a Erseke. Cesta je šotolinová, ze začátku lehce sjízdná , jde přes Kagjines - Novosele (vesnice je rozdělena na tři části, které jsou od sebe asi 1km a na mapě je jen jedna) a za třetí částí vesnice u hřbitova se změní na horší polňačku,

která začíná prudce stoupat a po vyjetí dvou prudkých podemletých kopců vyjede na náhorní plosinu, na které je asi 8 poničených bunkrů.

Hned pod bunkry se cesta rozděluje a napravo vede pohodlná cesta do Erseky a rovně cesta do lesa směr Clirim. Lesní cesta je pohodlná, jen na jednom místě by padlý strom , ale dal se objet i podjet.

Dál cesta pokračuje po louce a dál bukovým lesem. Pozor- v lese jsme našli stopy albánského horského medvěda.

Za bukovým lesem se přijede na křižovatku - nalevo cesta do Frashery a vpravo Clirim, po asi 4km se dojede k rybníku a vesnici Turgot.

V rybníku se dá vykoupat a po projetí vesnice a jízdě dolů po cestě se dojede k mostu.

Po přejetí mostu a jízdě po cestě pořád nahoru (cesta je po dešti trochu horší), se přijede do Clirim, kde to vypadá jak po bombardování a je to podle mě bezkonkurenčně nejošklivější vesnice v Albánii. Ale je tam několik obchodů a asi tři bary!

Hned za posledním domem se uhne doprava a po polní cestě se pokračuje kolem Ndricimu po louce doleva, pak kolem bytovky (jmenuje se to Balabanova) v lese, kde se přebrodí potok.

Asi 500m za domem se zahne vlevo a vystoupá se kolem vyhořelého domu na náhorně plošinu, kde se jede skoro pořád rovně. Cesta je po dešti náročnější a dost to klouže, za sucha je to nuda :-).

Asi po 5km od Balabanovy se cesta napojí na hlavní cestu (vlevo Pananrit -neprůjezdná cesta), vpravo se přijede do Stylle. Pak asi 2km do vesnice Vithqut, kde je několik barů a restaurace, kde se dá najíst, klášter, kostel a škola . Z Vithqut vede asfaltka k několik kilometrů vzdálenému jezeru, kde je uprostřed ostrov. Od ostrova je to na hlavní silnici Erseke -Korce asi 3km a do Korče asi 10km.

Benzín:Leskovik, Korče

Pivo:Leskovik, Clirim, Vithqut, Korče .