Jste zde: bebaweb.cz

Nezasahujte do díla

Trasa:Permet - Petran - Dudar - Leskovik

Délka:35km

Odbočka do hor je hned za vesnicí Petran (asi 100m) u pozůstatku betonového pomníku (alb.“lapidar“). Cesta ze začátku vypadá jako cesta přes louku (původní je kousek vedle a je podemletá a zničená od deště), asi po 100 metrech se cesta trochu rozšíří a začne stoupat nahoru , cesta je hliněná jen v zatáčkách je vydlážděná kameny.

Po několika kilometrech stoupání je louka se stromem, která se dá použít k táboření

Za loukou asi 1km se cesta rozděluje na tři - levá vede do Gjinokare, pravá je slepá. Po dalším stoupaní se dojede k napolo rozpadlému domu, který patří k vesnici Dudar.

Vesnice je někde pod cestou , i když na mapě cesta protíná několik vesnic, tak ve skutečnosti je tohle jediný dům, okolo kterého se jede. Občas je vidět nějaké stavení dál od cesty. Za Dudarem už stoupání končí a cesta vede rovně. Kamenná cesta se změní na jílovou, po které se za sucha jede perfektně, ale za deště se změní na lepivou klouzačku. Za jílovou cestou je rozcestí, kde se cesta rozdvojuje, ale cesta směr Mbreshtan -Piskal je neprůjezdná (viz www.anuch.com ---2009 -Albanie).

Od rozcestí cesta začíná klesat a v dálce je vidět hlavní cesta Permet -Leskovik. Dole u potoka se cesta rozděluje a pokračuje dál podél potoka, ale je třeba potok přebrodit a zahnout vlevo a po prudkém výjezdu do kopce objeví asfaltka.

Benzín: Permet, Leskovik

Pivo:Permet, Leskovik, restaurace směrem k horkým pramenům.