Jste zde: bebaweb.cz

Trasa: Përmeti - Vinjaki - Frashëri - Luarasi - Qafzezi

Délka: 90km

Popis: Přejezd pohoří Dangelia

Upozornění květen 2006: po vydatných deštích je cesta od brodu u římského mostu do Frasheri sjízdná jen obtížně. Většinu cesty vyjeté koleje plné bahna a bahenní bazénky. Mezi Gostivishi a Ogreni je řada závalů, které se dají jen obtížně překonat. Bude-li sucho, asi to nebude tak hrozné, ale po deštích je to peklo. Z Permeti do Frasheri vede severněji ještě jedna cesta - luxusní šotolinka lesama přes národní park.

Upozornění říjen 2011:cesta z Frasheri do Luarasy je v podstatě neprůjezdná. Před bunkrem nad Frasheri spadl zával, sice se dá motorka převést po ovčí stezce, ale je to velmi riskantní.

Trasa začíná asi 50km za Gjirokasterem - směr Korče (hlavní silnice která spojuje jih a východ). Asi 2km za Permeti odbočka vlevo u skály s křížem- úzká rozbitá asfaltka pak polňačka, asi po 3km cesta končí u tureckému mostu. Pod mostem horká sirná vyvěračka, výborné koupání. Asi 700m pod mostem je brod přes řeku, za potokem je prudké stoupaní a cesta dál je už jen špatná a horší, s překrásnýmí výhledy na okolní hory. Asi po 10-15km se přijede do první vesnice Gostivishi. Do vesnice vedou dvě cesty - do leva vede na něco jako náves a pravá pokračuje dál do dalši vesnice (stejné je to u každé další vesnice - levá do vesnice a rovně nebo v pravo dál). Za touto vesnicí začíná úsek závalů. Na mnoho místech je zde sesutá stráň na cestou. V roce 2006 jsme museli dvě místa převádět bez kufrů. V jednom místě je pěkný bahenní bazének, odkud nás musel tahat kůň. Další vesnice je asi za 10km Ogren. Po cestě mezi vesnicemi je dobrá louka na přespání u které teče z hor potůček, který tvoří menší louži/bazének, kde se da umýt a napít. Od sedla do Frasheri je již zpevněná cesta. Před Frasheri je klášter, ve vesnici muzeum a malý krámek. Z Frasheri se dá vrátit po velice slušné šotolince zpátky do Permeti. Cesta vede lesama národním parkem.

Dále se pokračuje doprava směr Luarasy. Po asi 1km začínají serpentýny a špatný kamenitý úsek, asi 200m. Pak se cesta zlepší, občas je svah sesunutý a cesta zúžená. Po 3km je dole vidět bunkr vedle potoka a malý vodopád s tůňkou, kde se da vykoupat a nabrat voda. Po 1km je křižovatka, zde doleva (obě cesty sou stejné a v mapě žádná křižovatka není). Pak po 2 km je na cestě trochu sesunutého kamení. Po ujetí asi 1-2 km je křižovatka, kde se cesta rozděluje na tři směry, přímo na križovatce je malý bunkr z kamenů, který vypadá jako iglů. Zde doleva a pak následuje sesunutý kousek cesty. Za malým kopcem doprava dolů přes louku. Asi po 2 km dole je rybník, kde se dá dobře vykoupat. Pod rybníkem prázdná vesnice, kterou se musí projet a dát se doprava po cestě, která jde dolů asi 1 km pod vesnici. Asi 3-4 km od vesnice je dole řeka, přes kterou se dá přejet po římském moste. Za mostem se jede do leva a do kopce. V kopci se cesta každou chvíli rozděluje, musí se jet pořád doprava a serpentýnami nahoru. Nahoře na kopci je komunistický monument, od něj doprava do vesnice Luarasi, která je dobře vidět. Ve vesnici je obchod a hospoda - od tamtud už vede lepši cesta a asi 5 km za vesnici vlevo je louka s potokem, kde se da zase spát. Další vesnice je Qafzezi, odsud již asfalt na hlavni silnici.

Příbližná doba: jeden a půl dne

Benzín:Përmeti, Leskovik

Download GPS

Anuch - Yamaha XT600E (2005), Beba - Dakar (2006)